FagardLog - 8 Temmuz
Oyunun modellemelerine dair Güven GÜRÜNLÜ ile ortalama 1 hafta gibi bir süre çalışarak karakter modellemeleri %95 oranında bitirdik. Bu sürecin ilk gününde Pinterest, Artstation gibi sanatsal kaynaklardan stilize karakterlere yoğunlaştık. Anatomilerine dair kendimize uygun kurallar çıkardık.
Öncelik olarak oyunumuz karakterlere göre uzak bir açıdan çekileceği için karakterlerin özelliklerini karikatürize bir şekilde abartmaya karar verdik. Kadınların ve erkeklerin cinsiyet normlarını üzülerek abartma kararı aldık. (Ki uzaktan baktığınızda ikisini birbirinden ayırmanızı istedik.) Hiçbir şekilde ideal insan budur falan demiyoruz. Sadece oyunumuzda erkeği mizahi ve kadını rasyonel bir biçimde değerlendirmek istedik.(Kesinlikle bu gerçek hayat döngüsünü temsili değildir. Sadece insan ve insan vardır.)
Erkek karakterimiz daha sert, köşeli, kaba ve mizahi bir karakterken kadın daha yumuşak hatlı, naif ve zeki olacak şekilde tasarlandı. Clash Royal gibi oyunlardan ilhamlar alındı.
Karakterlerimizi yaparken kadını modellerken çok değişik fikirlerle çatıştık. Son dönemlerde kadınların daha maskülen yapılarda olması (ACValhalla, TheLastOfUsII) ama kadınların bir yandan da oyunlar konusunda zarif karizmalarının uzun bir süre marketing olarak abartılması (CD Project Red) bizi şaşırttı.
Kadının göğüs bölgesine jiggle efekt de dahil olmak üzere bir çok deneysel çalışma yaptık. Biraz kendimizden utanıyoruz. Ama yukardan bakıldığında kadının kadınlığını hissettirecek en büyük olgu o. Eğer kadının temel anatomilerine 10 saat harcamışsak 6 saati göğüs revizeleriyle geçti. Biri geldi bu ne linç yeriz dedi değiştirdik, başkası geldi bu ne bunun kadın olduğunun anlaşılması lazım dedi değiştirdik. Bu böyle uzadı gitti.
Minimum 160 tane kişiselleşmiş karakter modellendi.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Güven ile beraber uzunca kendimize has bir biçimde çalıştık. Ben tabii ki referans resim çizmek istemedim. Çünkü hem referans çizmek benim gibi dijital çizimde yeni olanlar için zor. Hem de istenildiği gibi yapılabilme ihtimali çok düşük şu an benim kulvarımda. Proje öyle özensiz olsun istemediğimden uzatıyorum revizeleri Böyle olunca projenin yapımı da zahmetli bir hale geliyor. O sebepten Güven ile real time meeting yaparak ortalama günde 7 saat çalışarak ilerledik. O çizdikçe ben de her edge ve pointi izledim. Kafamdakileri ve bulduğum referansları attım. Bir problem olduğunda anında müdahale edebildim ve alabileceğimiz en yüksek verimde çalıştık. (diye düşünüyorum.)
Şu anda da animasyon evresine geldik. Alaylı bir sanatçı olduğum için biraz ön yargılılar. Özellikle Rahmi abi tecrübeli bir animasyoncu o sebepten benim deneysel amatör tekniklerime biraz burun kıvırdığını düşünüyorum. Ben gene kendi tekniğimin işe yarayacağını düşünsem de onlar daha sistematik şeyler görmek istiyor. Bu konuda da ben onların bu tecrübesine karşın saldırıda bulunma durumunda kalıyorum neden böyle olmasın normlardan çıkın gibisinden. Psikolojik olarak zor. Özellikle yetersiz görülüyorum bu konuda. En çok beni o yoruyor. Yetersiz hissetmek gerçekten çok kötü bir şey. İnsanların seni yetersiz görüp nazikçe kışkışlaması da çok kötü. Ben gene sosyopatça üstlerine koşuyorum orası ayrı konu ama istediğim Kıvanç' da sosyopat olmadıkça kimse önüne ekmek atmıyor.
Bilmiyorum benim kafamda bilgi işlenim tarzı biraz farklı. Benim için tek gerçek şey hissetmek. Tüm bilgilerimi hislere dönüştürmüş durumdayım. Biraz bohem bir yaşantı sağlıyor bana ama çok memnunum bundan. Bu tip otoriter sistemsel şeylere girmektense hissettiğim ve mantığını oturttuğum, kendime has sistemi kurmak istiyorum. (Bu konuda akademik olarak da çok sorun yaşadım^^) Çünkü ben sanatı böyle bildim ve böyle kuruyorum. Zamanlar ve otoriteler beni kamçılamadıkça gayet güzel bir iş çıkarmaya çaba gösteriyorum.
Yorumlar
Yorum Gönder