INDIE'S UTOPIC RULES
1. Madde:
Oyun yönetmek için şirketsel ve otorite kaygılarından arınıp gerekirse kuralları hiçe sayıp ilerlemek gerekir. Yaş, din, ırk, rütbe gözetilmeksizin özgür bir ortam oluşmalıdır. Bu konuda en büyük rolü gündeliğinde alfa rollerdeki bireylerin sağlaması gerekmektedir. Onlar gündelik betaların seviyesine inecek şekilde eşitlikçi bir iletişim başlatmalıdır. Duyulan hayranlığı reddetmelilerdir. Kendi ağırlıklarını herhangi bir tartışmada dogmatik bir şekilde kullanamazlar. Tek ana kural
OYUNUN KALİTELİ OLMASIDIR.
2.Madde:
Eğer bir işi kaliteli bir şekilde başından
sonuna götürebileceği hissedilen bir birey varsa o iş başkasına verilmemeli. O
bireye geniş bir zaman aralığı tanınmalıdır.
3.Madde:
Pazarlama süreci olabildiğince oyunun çıkış sürecini etkilememeli. Yapımcı marketing yüzünden oyunun kalitesini azaltacak finansal finish linelara kalkışmamalı. Bunu indieliği ve kitle yönetimi ile sağlamalı. Kitlesinden indie sempatisini kullanarak tevazu beklemeli.
4.Madde:
Finishline veya koşular gibi zamansal süreçler belirlenirken bunu numune koşular sayesinde oran orantı oluşturarak Game Designer sağlamalıdır.
5. Madde:
Yapamam, gücüm yetmez gibi ilkeler kullanılmamalı. Kendisine inancı olmayan şahıs eğer bu inançsızlığını çevreye de inandıracak bir eminlik, özgüven ve ego ile kullanıyorsa direkt uzaklaştırılmalı. Eğer kendi içinde bir özgüvensizlik eseriyle olan bir güvensizlik yaşıyorsa takımı tarafından desteklenerek geliştirilmelidir.
Örnek:
Negatif yetersiz – “Oha kardeşim ben kaç yıldır bu meslekteyim bu hiç böyle yapılır mı rockstar mıyız biz ya bırakın arkadaşlar bu işi.”
Pozitif yetersiz-“Ya ben bu işlerde yeniyim belki siz başkasını
bulmalısınız ben o kadar iyi değilim.”
6.Madde:
Bireyler birbiriyle sürekli iletişim ve fikir alışverişinde bulunmalı. Rollerin etkileri kriz durumlarında sineye çekilebilmeli. Eğer zaten o Indie ekipte rolünde profesyonel varsa sunduğu argümanlarla sözünü geçirmeli. Ama asla otorite olmamalı. Diğerlerinin fikir üretme şevkini kırmamalı. 1. Madde ile çelişmemeli
7. Madde:
Ekipte bireyler birbirleriyle toxic iletişim kurmaktan uzaklaşmalı. Adabına yönelik hareketler edilmeli. Farz edilmeli ki 1 yıl boyunca 2 metreküplük karanlık bir kuyuda bir arada yaşayacaklar.
8.Madde:
Eğer bireylerden biri tasarıda kusur görüyorsa bunu ortaya atmaktan çekinmemeli. O kişi ile tasarımcı arasında ikili bir diyalog olmalı. Herhangi bir bıkkınlık veya küçük görme durumu yaşanmamalı. Kusuru düşünen birey tatmin olana kadar bu süreç devam etmeli. Eğer o gün bitirilemiyorsa ileride ufak dokunuşlarla çekilmeli.
9. Madde:
Ekibin zevkleri ve kavgalar konusunda eğer bir gün problem yaşanırsa ve çözülemezse ileriki günlerde ufak dokunuşlarla hizaya sokmaya çalışılmalı. Küçük jestler yapılmalı.
Yorumlar
Yorum Gönder